2020年6月9日星期二

常年期第十週星期二 ‧ 聖體的力量

慈悲宗徒的靈心小語——
+我發覺自己是那麼的軟弱,若非聖體的力量,我會不斷地跌倒。扶持我的只有一件事物,那就是聖體。我從它獲得力量,在它內我得到所有的慰藉。  (聖傅天娜修女日記1037)

+ I find myself so weak that were it not for Holy Communion I would fall continually. One thing alone sustains me, and that is Holy Communion. From it I draw my strength; in it is all my comfort.  (Diary of St. Sr. Faustina 1037)



我們這時代的聖人——慈悲宗徒的故事
「天主慈悲的花果JuT(耶穌,我信賴祢)」  

沒有留言:

發佈留言